De brand ontstond omstreeks 08.00 uur. De bestuurder reed vanaf de snelweg richting Didam, toen het voertuig op de Bievankweg in brand vloog. Hij zette daarop zijn wagen langs de kant en begon met blussen. De bestuurder kreeg daarbij hulp van andere weggebruikers. De brandweer was kort daarna ter plaatse en nam de bluswerkzaamheden vervolgens over.
De cabine van de autotransporter is volledig in rook opgegaan door de vlammen. Mogelijk was kortsluiting oorzaak van de brand. De wagen moest worden afgesleept.
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl