De autobrand aan de Varsseveldseweg werd rond 22.15 uur gemeld door twee voorbijgangers. Een in de omgeving woonachtige boer probeerde het vuur nog te blussen, maar dat lukte niet. Even later kwamen ook de brandweer en de politie ter plaatse, maar er kon niet voorkomen worden dat de auto flink beschadigd raakte. De auto was niet voorzien van kentekenplaten, maar in het voertuig zouden wel twee platen hebben gelegen.
Of de auto van diefstal afkomstig is en of er sprake was van brandstichting, kan de politie nog niet aangeven. “We zijn nog volop met het onderzoek bezig, dus dit kunnen we nog niet bevestigen”, geeft een woordvoerder aan. “Het is erg afgelegen, maar mochten er mensen in de buurt zijn geweest zijn getuigen welkom.”
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl