"We hebben echt de grootste moeite gehad met onze tegenstanders”, vertelt Van Koot na afloop van de finale tegen
Omroep Gelderland. “Maar ik ben heel erg blij dat we het er uiteindelijk toch uit hebben kunnen slepen.” Voor Van Koot is het de vierde keer dat zij de Australian Open wint in het dubbelspel. Dit deed zij elke keer met verschillende partners. “Dat maakt het toch wel bijzonder”, aldus de Dinxperlose. "Het is natuurlijk heel erg speciaal als het met een Nederlandse partner is. Ik vind het heel erg tof dat het nu samen met Diede is."
Van Koot weet niet of zij met De Groot naar de Paralympische Spelen van 2020 in Tokio mag. "Die keuze is niet aan mij, maar aan de KNLTB en de ITF", legt de Achterhoekse uit. " We gaan in ieder geval dit seizoen samen spelen en kijken waartoe dat leidt."
Foto: REGIO8 (archief)