“Ik heb er een dubbele kater aan over gehouden”, zegt Noah Fonteijn, winnaar van de vorige editie. Onlangs was hij ook de beste bij de Doetinchemse Biertapwedstrijd, maar maandagavond kon hij de hoge verwachtingen niet waarmaken. “Ik heb de finale bereikt, maar ben helaas vierde geworden”, laat de biertapper uit Doetinchem weten. "Ik voel mij wel teleurgesteld, daar ben ik eerlijk in."
Nick van Café de Tol ging er met de overwinning vandoor en mag daardoor meedoen aan het NK biertappen. In januari vindt het toernooi plaats in Amsterdam. “Het niveau was echt ontiegelijk hoog”, zegt Fonteijn over de wedstrijd in Doetinchem. De als vierde geëindigde biertapper heeft nog een tip voor de winnaar. “Ik heb vorig jaar op het NK gestaan en ik zou zeggen: Geniet ervan. Het is een unieke ervaring.”
Foto: REGIO8 (archief)