Ulft, Netherlands

Achterhoek wordt populairder bij toeristen

Regio8 | 8 februari 2017 08:41 | Aangepast op 8 februari 2017 08:41
In 2015 zijn er in de Achterhoek 2,9 miljoen toeristische overnachtingen geboekt. Dat zijn er ruim 200.000 meer dan twee jaar eerder. Vooral campings en minicampings doen het goed in de regio. De sterkste groei is echter niet te zien bij de kampeerders. “Vooral de groei van het aantal overnachtingen in bungalows en hotels heeft tussen 2013 en 2015 een sterke impuls gegeven aan het toerisme in de Achterhoek”, aldus Manuel Hezeman van Achterhoek Toerisme.

Volgens het onderzoek werd er in 2015 175 miljoen euro besteed door verblijfsrecreanten in de Achterhoek. In 2013 was dat nog 162 miljoen euro. Het toerisme in de regio is goed voor 3,2 procent van de werkgelegenheid.

Foto: REGIO8

Meest gelezen

Gas geven en brommers kieken bij optreden Boer Harm op de Zwarte Cross

Nick Hermsen | Bart Sollman | 21 jul 2024 11:24

Bökkers, Keuper en Keizer slaan handen ineen voor optreden Zwarte Cross

Remco Geurts | Bart Sollman | 22 jul 2024 15:07

Lees ook

Weerboer Gerrit Vossers ziet na het weekend de zomer komen

Gerrit Vossers neemt iedere vrijdag de weersvoorspellingen voor het weekend in de Achterhoek en Liem...

Persoon overleden na ernstig ongeval bij Azewijn

Een 35-jarige man uit 's-Heerenberg is in de nacht van donderdag op vrijdag om het leven gekomen bi...

Dit was de Zwarte Cross 2024 in drie minuten!

Een week na de start van de Zwarte Cross blikken we nog één keer terug op de editie van 2024! Geniet...

Geen gewonden na aanrijding op industrieterrein 's-Heerenberg

Bij een aanrijding op een kruising in 's-Heerenberg zijn donderdagmiddag alle inzittenden met de sch...

Snelle stijging blauwtongbesmettingen in Achterhoek en Duitsland

Het blauwtongvirus verspreidt zich in een rap tempo onder schapen, geiten en koeien in de grensregio...

Huis Landfort in Megchelen op zoek naar nieuwe directeur

Stichting Erfgoed Landfort in Megchelen gaat op zoek naar een nieuwe directeur. Het landhuis, dat da...