"Wij willen echt van attractiepark naar themapark", vertelt Foppen. "Als het park geen duidelijk verhaal heeft, dan identificeert de klant zich er ook niet mee. 1 april volgend jaar zal het eerste themagebied openen." Naast de metamorfose van het park heeft het Nederlandse bedrijf nog meer voor het park in petto: "Dit jaar, in oktober, gaan wij het echt eng maken." Van 6 oktober tot en met 5 november zal het park namelijk omgetoverd worden tot een Horrorpark, waarin de kerncentrale centraal zal staan. Volgens Foppen is dit één onderdeel in de grote transformatie van het familiepark: "Voor de 16-plussers zijn er in de avonduren, in een angstaanjagende setting, drie spookhuizen en twee scare-zones."
Als het aan Foppen ligt kunnen de toekomstige bezoekers van het park ook overnachten in het eerste horrorhotel van Europa. "Wij hebben hier heel veel hotelkamers, het zou natuurlijk fantastisch zijn als wij een horrorhotel kunnen toevoegen", vertelt Foppen. Bezoekers kunnen zich, vrijwillig, inchecken in het horrorhotel waarna ze in hun slaap bang gemaakt kunnen worden. Hoewel DeFabrique Holding veel wil veranderen, wil hij niet komen aan de identiteit van het park. Een belangrijk onderdeel daarvan is het zelf onbeperkt kunnen pakken van onder meer patat en ijsjes. Dat gaat de komende tijd niet veranderen denkt Foppen.
Foto: REGIO8