“Vroeger zat ik met mijn radio en cassettebandjes. En nu maak ik ze zelf, dus is wel uit de hand gelopen inderdaad”, vertelt Baur. Wat ooit een alledaags muziekmedium was, is nu niet overal meer te vinden. Toch blijken cassettebandjes nog altijd verrassend populair. “In de acht jaar dat wij bezig zijn hebben wij ruim 200.000 cassettebandjes gemaakt. Naar de huidige maatstaven is dat best een behoorlijk aantal. Als je kijkt naar vroeger waren dat aantallen die per maand de deur uit gingen, maar ik vind het wel tof dat wij in deze tijd ze nog steeds kunnen maken”, aldus Baur.
De nostalgische bandjes veroveren, dankzij hun analoge geluid en tastbare charme, onverwachte harten. “De enthousiaste doelgroep is juist mensen die niet met de bandjes zijn opgegroeid, dus twintigers. Ze zien het als een nostalgisch icoon uit het verleden. Een beetje zoals een zestienjarige die een plaat van Fleetwood Mac koopt”, laat Baur weten. “Maar we hebben ook mensen die vroeger in de jaren tachtig een cassettedeck hadden, en er nog steeds opnames mee maken.”
Waar de cassettebandjes onder publiek populair blijven, is het bij de artiesten niet altijd even makkelijk. De Achterhoeker hoopt dat ze bij hem aankloppen, maar trekt soms zelf ook de stoute schoenen aan. “Als ik een leuk nummer op de radio hoorde stuurde ik de artiest nog wel eens een berichtje met: ‘Kunnen we dat niet op cassette doen?’ Het komt ook voor dat een label iets op cassette uit wil brengen.”
Hoewel veel muziek digitaal te vinden is, blijft de vraag naar cassettes groot. Baur verwacht dat hun charme voorlopig nog wel standhoudt. “Ik blijf er mee door gaan totdat de vraag naar bandjes stopt. We hebben de apparatuur staan en we hebben de kennis en kunde in huis. Ik zie geen reden om te stoppen, ik ga door tot het niet meer wil.”