"Het moet nog helemaal worden ingericht", aldus Tanja Dijenborgh van VluchtelingenWerk Oost-Nederland. "Maar het is prachtig opgeknapt, deze oude school." Het pand is na jaren leegstand door woningcorporatie Wonion overgenomen van Oude IJsselstreek. Manager Wonen André ten Berge verwacht dat de nieuwe bewoners blij zijn. "Ik heb niet iedereen gesproken, maar als ik zie hoe enthousiast iedereen bezig is en hoe goed men ook met elkaar samenwerkt, vind ik het een super begin", aldus Ten Berge. "De integratie die nog verder moet voortborduren, heeft nu z’n eerste start goed gehad."
Binnen twee weken moeten alle bewoners intrek nemen in de voormalige school. "Er wonen hier al de nodige vluchtelingen", vertelt Dijenborgh over het stadje Terborg. "Maar nu komen er nog weer zeven gezinnen bij. Ik hoop dat het een mooie integratie gaat opleveren."
Foto: REGIO8