Ulft, Netherlands

Onverwachte Hoek op shirt De Graafschap

De Graafschap heeft dinsdag het Achterhoekse online platform 'Onverwachte Hoek' als nieuwe shirtsponsor en Premium Partner gepresenteerd. Het online platform, een project van de 8RHK ambassadeurs bestaande uit Achterhoekse bedrijven, organisaties en gemeenten, wil door de samenwerking met de Superboeren de regio prominenter op de kaart zetten als werkregio.
Tim Rondeel | 29 juli 2022 09:33 | Aangepast op 29 juli 2022 09:33
“Wat we zien is dat het ontzettend moeilijk is om medewerkers deze kant op te krijgen”, aldus Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem die als voorzitter van samenwerkingsverband 8RHK ambassadeurs aanwezig was. “Dus je moet een beetje innovatief zijn. We denken dat wij op deze manier echt onderscheidend zijn ten opzichte van de rest van Nederland.” Ook de Achterhoekse voetbalclub is blij met de samenwerking. “Dit past ook prima in de ambitie om deze club een onderdeel te laten zijn van de maatschappelijke agenda van de regio Achterhoek”, laat algemeen directeur van De Graafschap, Hans Martijn Ostendorp weten. “Dit is een hele mooie stap in die richting en misschien wel een voltooiing daarvan.”

Naast een plek op het shirt komt er ook een ‘Onverwachte Hoek-kroeg’ in het stadion en zullen er diverse evenementen rond uit- en thuiswedstrijden plaatsvinden. Met name in de studentensteden willen de Achterhoekse bedrijven laten zien hoe interessant de regio is. Volgens Boumans is het Premium Partnerschap pas het begin voor het Achterhoekse platform. “We hebben de ambitie om dit met nog meer bedrijven te ondersteunen en daarmee Onverwachte Hoek verder uit te rollen”, legt Boumans uit. “Ook om te kijken hoe we dit initiatief naar sport en cultuur in de regio kunnen verbreden.”

Financiële kant
Ostendorp denkt dat de samenwerking tussen De Graafschap en Onverwachte Hoek op meerdere vlakken een goede combinatie is, waaronder de financiële kant. “Wij zijn erg tevreden over wat het uiteindelijk oplevert en dat komt doordat er heel veel partijen achter dit initiatief zijn gaan staan”, schetst de algemeen directeur. Er zijn meer dan 35 partijen op dit moment betrokken bij het Achterhoekse platform, waaronder zeven gemeenten uit de regio.

Bijna klaar voor nieuw seizoen
Volgens Ostendorp is de presentatie van de nieuwe shirts en de sponsor één van de laatste taken die volbracht moesten worden in aanloop naar het nieuwe seizoen: “We willen nog een klein beetje versterking voorin, dat hopen wij ook nog te realiseren. Boumans kijkt ook vol spanning uit naar het nieuwe seizoen: “Ik ga zo dadelijk op de website mijn eerste shirtje zelf bestellen, zodat als ik volgende week in Oostenrijk dan ben met dit prachtige shirt rond kan lopen.”

Foto: REGIO8

Lees meer over:

De Graafschap|

Lees ook

Teleurstelling en verwarring bij Superboeren na ME-ingreep in Arnhem: ‘Een collectieve straf’

Wat een memorabele voetbalavond in Arnhem had moeten worden, liep voor honderden supporters van De G...

Winst voor De Graafschap in ontsierde derby: supporters gewond terug naar Achterhoek

De Graafschap heeft donderdagavond met 1-2 gewonnen van Vitesse. Door een late treffer van aanvoerde...

De Graafschap klaar voor Gelderse clash in Arnhem: 'Emotie hoort bij voetbal'

De Graafschap speelt donderdagavond de uitgestelde Gelderse clash tegen Vitesse in Arnhem. Niet alle...

Keuzestress op middenveld De Graafschap richting duel met FC Eindhoven

De Graafschap ontvangt zondag in eigen huis de huidige nummer zestien van de eerste divisie: FC Eind...

De Graafschap verliest van koploper ADO Den Haag

De Graafschap is er niet in geslaagd om koploper ADO Den Haag te verslaan. In het Werktalent Stadion...

De Graafschap neemt El Allachi over van FC Den Bosch

Aanvaller Chahid el Allachi speelt na de winterstop voor De Graafschap. De Doetinchemmers nemen de b...